TD: Introduction to Management

TD: Introduction to Management

The purpose of this lecture is to teach about the various facets of corporate management, both conceptual and operational. This course addresses the following subjects:

-          Basic concepts in Management  (Organisation, Management, Structures, Diversity of organisations)

-          Basic theories on Organisation and Management: from Taylorism to “lean production”

-          Control in Organisations and Corporate Governance

-          Introduction to Marketing and to Strategic Management

-          Introduction to International Management

Dans un grand nombre de matières de licence, il est proposé un TD enrichi en anglais (module Rappel de cours, proposition de ressources en ligne, travaux dirigés). L’offre est construite de façon à ce qu’un étudiant étranger en mobilité Erasmus puisse suivre au moins 30 ECTS par semestre en anglais. Mais ce sont surtout les étudiants non Erasmus de nos licences qui suivent ces modules.

• TD : 15 heures

Contrôle Continu